onsdag 6. mars 2013

Mammutsalget 2013

De aller fleste bokelskere har vel for lengst vært på årets mammutsalg og sikra seg en rekke godbiter. Noen av dere er kanskje til og med i gang med lesinga! Jeg fikk ikke henta mammutbøkene mine før i dag, av ymse årsaker. Men til gjengjeld var jeg den første som leverte inn kupongen her i min lokale Libris-butikk, og har derfor fått alt jeg ønska meg. Bøkene lå som vanlig i en diger eske, og blei godt supplert av butikkens mange bøker fra eget lager. Og fordi jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte samtlige av de titlene jeg så på, må jeg nok tilbake i morra. Tror jeg. Det er snart ikke plass til flere bøker her.

Her er noen av godbitene som blei med meg hjem i år:

Lykksalighet
Kortare prosa
Oppdrag på det joniske hav
Mellom trærne
Den ærlige bedrageren
Norsk byhistorie
Henrik Ibsen
Hvordan muldvarpen fikk seg bukser
Muldvarpen og paraplyen
Ingrid og dyrene
Karius og Baktus

Jeg har også handla litt på nett:

Alfabet
Araberne
Latin for begynnere
Prinser og prinsesser i trøbbel
Dronningtrilogi
Se meg, Medusa
Menneskehavn
Pantagruel
Gresstrå
Mannen uten egenskaper I og II
Herr Tristram Shandys liv og meninger

I tillegg kommer en rekke gaver, som jeg dessverre ikke kan røpe...
God lesekveld, alle sammen!

4 kommentarer:

  1. Jeg blir alltid like lykkelig når jeg ser andre hamstrer bøker like villt og hemningsløst som meg. Jeg føler meg da så... normal ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er rart med det...;) God fangst for deg også i år?

      Jeg synes mammutsalget stadig blir mindre i omfang (færre titler hvert år), og at det er lenger mellom de sjeldne skattene nå enn før. Det domineres av mye kommers som jeg ikke er så interessert i. For bare noen år tilbake kjøpte jeg gjerne det dobbelte.

      Slett