tirsdag 15. mars 2011

Jeg feirer meg!

Jeg har fått min første bloggpris! Tusen takk til Line, som sendte en tanke til meg oppi vrimmelen av fryktelig mange andre, gode bokblogger og bokbloggere! Det er helt utrolig mange av oss her på nettet, og på grunn av det stadig økende antallet synes jeg at det stadig blir mer vanskelig å finne fram til de virkelig meningsfulle, spennende og interessante bloggene. Det kan ikke sammenlignes med annet enn godt, gammeldags detektivarbeid, og av og til føler jeg meg som en liten Poirot her jeg sitter. Blogg er støy, er det noen som sier. Ja, kanskje det? Men noen blogger er viktige og ordentlige. Line sin, for eksempel, som du kan sjekke ut her.

Med prisen følger noen (heller tilfeldige?) spørsmål, som jeg skal forsøke å svare på, så godt jeg kan.

1. Ta opp nærmeste bok og slå opp på side 18, linje 4. Hva står det der?
BIRDBOOT: What's he like?
MOON: Bitter.
Fra Tom Stoppard: The Real Inspector Hound (1968)

2. Hva er det siste du så på TV?
Noen minutter av 21-nyhetene på TV2, hvor nyhetsankeren klarte å si "Velkommen alle saman" før han hoppa rett til atomkraftverkene som løper løpsk i katastrofelandet Japan.

3. Bortsett fra datamaskinen, hva hører du nå?
Mot min vilje hører jeg på en særdeles overivrig Byggmester Bob og hele Bøtteballetten han kommer drassende med. Ja, altså: naboen pusser opp. Skulle ikke forundre meg om de faktisk har en sementblander stående på full guffe i stua. En annen, tynn lyd som av og til sniker seg inn, er fuglesang. Hurra, vår!

4. Når var du sist ute og hva gjorde du da?
I går, mellom ett og to, da gikk jeg tur, som jeg ofte gjør. Men føret er ikke helt tipp topp her hos meg, det er is, slaps og digre sølepytter om hverandre. Neste gang tar jeg på meg gummistøvler.

5. Hva har du på deg nå?
Klær.

6. Hva var den siste filmen du så?
25 minutter av "Grabben i graven brevid" som jeg tok opp fra svensk tv. Men fordi oppussingsnaboen bråka blei det liksom ikke helt den store "kinoopplevelsen".

7. Skulle du overveie å flytte til utlandet?
Ikke egentlig. Er alt for hjemmekjær.

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med pris!
    Det var koselig. Jeg setter også stor pris på bloggen din, men jeg vet ikke hvor en finner sånne priser en kan gi bort. Jeg er en forsiktig nettbruker, det er kanskje derfor jeg ikke vet det.
    Trudelutt

    SvarSlett
  2. Godt svart! Og tusen takk for hyggelige ord om bloggen min:-) Det er sant at det er mye bloggstøy rundt omkring, og jeg brukte lang tid på å finne de bokbloggene jeg liker. Men jeg har oppdaget at når man først har funnet noen som er gode, er det enklere å finne flere. Så det er nok flere gullgruver der ute som jeg ennå har til gode å oppdage.

    SvarSlett