fredag 1. mars 2013

Besøk nr. 20 000!

I mai 2012 nådde denne bloggen sin titusende leser, og nå, litt mer enn ni måneder seinere, er antallet fordobla! I en svimlende fart (ikke i forhold til mange andre blogger, riktignok, men for meg) har faste og tilfeldige lesere klikka seg inn, leita fram tekst og bilder, lest om ny og gammel litteratur, levende og døde forfattere, litt om kulturpolitikk og en sjelden gang om film. Tusen takk til dere alle sammen!

Jeg håper dere har glede av bloggen, at den av og til kommer med et nytt perspektiv og kan opplyse, andre ganger berøre, innimellom kanskje underholde eller være spennende. Og sjølsagt: anspore til oppdagelsen av nye forfattere og nye leseropplevelser, eller gjenoppdagelser og gjenlesninger. Målet er ikke at bloggen skal passe for alle, men at mange kan finne en litterær tråd her, som de kan nøste videre på i eget tempo.

Og for å feire litt, kommer det her litt trivia for den som er interessert.
Visste du at...

- innlegget om Gunnlaug Ormstunge er mitt mest leste noen sinne? Det har mer enn åtte ganger så mange sidevisninger som det neste i rekka, Pike med perleøredobb. Jeg håper at alle skoleelever briljerer i reglene om kildehenvisninger.

- mest lest i februar måned er innlegget om den ikke akkurat beskjedne (anti)helten Egil Skallagrimsson? Fordi jeg er veldig interessert i middelaldertekster som denne, synes jeg det er innmari moro når innlegget blir populært. Egentlig venter jeg bare på at flere skal fatte interesse for Njålssoga også.

- jeg begynte å blogge på nynorsk om alle nynorske tekster fra januar 2012? Første innlegg ut var om Ivar Aasens diktsamling Symra fra 1863.

- folk som bruker ulike søkemotorer, ofte kommer inn på bloggen min via søkeord som Gunnlaug Ormstunge, Soga om Gunnlaug Ormstunge og Voluspå? Mindre vanlig er søkeord som Fru Farstad (?), jødesex (...) og linja, her ordrett sitert, "er adso fra melk og willhelm fra baskerville".

- jeg nylig har hatt mine første besøk fra servere i Malaysia? Underlig, ja, men hipp, hipp!

- Ukraina er oppsiktsvekkende godt representert her på bloggen, med mer enn hundre besøk?

- under 1% av de besøkende bruker en nettleser som heter Jakarta Commons-HttpClient?


Tusen takk igjen, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar